onsdag den 17. oktober 2012

Biotop 6


Biotop 6

I min biotop 6 opgave har jeg valgt at beskæftige mig med emnet vejr og vind. Derfor har jeg valgt at bygge en drage og en vindpose.

Dragen

Som materialer havde jeg brug for: Dragepapit, 2 træpinde, bånd, lim og en sæv.

 Først har jeg bearbejdet træpindene med en sæv for at båndet senere kan ligge i pindene:
 Så har jeg boret 3 huller i den længere pind. 1 hul med en afstand på 15cm fra enhver side og et hul med 1,5cm afstand fra den ene side:
 Så har jeg lagt pindene over hinanden, klistret dem sammen og stabiliseret dem med bånd:
 Så har jeg lagt bånde engang rundt om træpindene:
 Så har jeg klippet papiret ud sådan at den overalt lapper et par centimeter over:
 Lappet det over og klistret det sammen:
 Så fik dragen et ansigt:
 Og som det sidste fik den en hale:
Så skulle vi ud for at afprøve dragen, desværre ville den ikke rigtigt og efter vi havde ændret teknikken,
 Gik den desværre istykker:
Jeg synnes det var meget ærgeligt at vi ikke fik den op i luften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar