onsdag den 12. september 2012

Leropgave



Nu er jeg igen gået igang, jeg har igen prøvet at lave en skål idet jeg slår den ud med en sten. Denne gang tørrede skålen kun ca en time og så gik jeg igen. Det virkede rigtig fint og skålen ble ret stort og meget tyndt, nogle steder endda for tynd således at der er små huller som man kan se hvis man holden den mod solen. Desværre har jeg glemt at lave et foto før jeg gik igang med at slå den ud så jeg har kun et billede af den færdige skål:



Så er jeg gået igang med et lille forsøg, jeg har lavet en kop til et sterinlys med pølseteknikken. Mellem de enkelte pølser har jeg hvergang lagt tre stykker avispapir, tanken er at dette brænder væk og der således opstår lille spalter hvor lyset kan skinne igennem. Følg processen:




Som det sidtste for denne gang har jeg bygget to rasler. Ved den ene har jeg formet to skåle som jeg så har forbundet med slikker. Ved den anden har jeg lavet en tyk kugle, så log jeg den tørre lidt, så skar jeg den over og som det sidste hulede jeg den ud med en ske. I begge rasler kom jeg 3-5 små lerkugler, disse har jeg lagt ind i lidt avispapir for at sikre at de ikke brænder sig fest i raslen. Som det sidste stak jeg et hul gennem væggen for at de ikke går i stykker hvis de bliver brændt. Her billederne:



2 kommentarer: