torsdag den 7. juni 2012

Biotop 4

I min biotop 4 opgave har jeg valgt at bygge et insekthotel for mit biotop. Biotopen skal være leveplads for forhåbentlig mange forskellige insekter, dermed vil jeg gerne fremme diversiteten i min biotop.

Som det første har jeg fundet forskellige materialer i min kolonihave:
Ud af disse materialer har jeg så bygget selve rammen og taget:
Så har jeg fundet forskellige materialer som giver forskellig insekter plads til at leve, jeg har taget en sten med huller i, hø, halm, døde grene og træstumper. Så er jeg gået i gang med at sætte dem i "hotellet":
Høet og halmet har jeg fixeret resten har jeg bare lagt ind, samt at jeg har stabiliseret de døde grene med nogle der gå nedad i høet og halmet. Så har jeg fundet nogle træstumper som er ubehandlet, disse har jeg savet i små stykke og så har jeg boret huller i:
 Træstumperne har jeg skruet fest gennem bagvæggen for at de ikke kan fælle ud, videre er træstumperne med til at fixere de døde grene. Som det sidste har jeg sømmet tagpap på taget for at regnen har ingen mulighed for at komme gennem taget:
Og færdig er mit insekthotel!!! Med at jeg havde et par ting liggende har insekthotellet kostet mig måske 25 kroner og nogle timer arbejdsindsats. Da vi i vores kolonihave ikke har strøm og da min akkubohrer ikk er den bedste blev jeg nød til at lave det meste med hånden. Kun træstumperne har jeg lavet færdig derhjemme. I den næste netperiode kunne jeg godt forestille mig at undersøge hvad for dyr der lever i hotellet og hvad disse bidrager til økosystemet.

1 kommentar:

  1. Hej Jan

    Hvordan går det med insekthotellet - er der flyttet nogen ind? Det kunne være spændende med en opfølgning ;-)

    Vh Ida

    SvarSlet